Not goodbye, but see you soon! Leaving Ireland

Laatste blog op de laatste dag, beter kan niet he? Vandaag is de dag dat ik terug naar huis kom. Weliswaar pas laat, dus echt veel kan ik vandaag niet meer doen, maar ik slaap vanavond wel weer in mijn eigen bedje.

Deze week was dan ook effectief de laatste week in Ierland, maar goed begon ze niet. Maandag was alles nog oké, maar dinsdag was ik serieus ziek. Een goede valling en nog koorts bovenop. Lekker een dagje in bed gebleven, uitzieken want de volgende dag moest ik naar school om een presentatie te geven. Ik moest en zou beter zijn.

Echt veel beter was ik woensdag niet, maar goed genoeg om de laatste keer richting Dun Laoghaire te gaan. Ik moest samen met mijn groep een presentatie geven over België. Ondertussen heb ik ook al mijn resultaten gekregen voor die presentatie en ik mag trots zijn op mijn mooie 75%. Gelukkig voelde ik mij na een halve dag toch een pak beter. We hadden enkele weken geleden al afgesproken met een groep vriendinnen van school dat we na die les iets gingen gaan drinken. Eentje ging ik mee drinken had ik gezegd... Maar ik realiseerde mij al snel dat ik geen tweede kans ging krijgen om fatsoenlijk afscheid te nemen dus ben ik toch maar blijven zitten. Het was super gezellig!

Op donderdag heb ik het dan maar rustig aan gedaan, zodat ik helemaal beter kon worden voor het weekend. En ik was ook wel beter hoor! Op vrijdag dan, gingen we naar Bray naar het voormalige werk van het meisje waar ik bij woon om daarna wat op het strand te gaan zitten en dan uit te gaan daar. Plan helemaal mislukt, we namen al snel de Dart richting het centrum en belandden in een gayclub. Een ervaring om mee te maken hoor! Als je ooit in Dublin bent en je wil een avond echt plezier maken : The George.

Zaterdag en zondag heb ik vooral ingepakt en afscheid genomen van iedereen. Op zaterdagavond heeft Mick (de vader) zijn beroemde Italiaanse meatballs gemaakt en ter compensatie maakte ik dan nogmaals stoofvlees op zondag, voor de hele familie. Tijdens het winkelen vonden Savannah en ik een pot met 1kg chocomousse waar in het groot "Belgium" op stond, dus dat werd dan ons dessert. Er is nog ongeveer 900 gr chocomousse over. ;-)

'S avonds zijn Savannah en ik nog laat opgebleven met een wijntje om wat te babbelen en hebben daarna een serie gekeken samen in bed. Ondertussen wacht ik op papa, die er wel bijna zal zijn, om te vertrekken naar de luchthaven. En binnen enkele uurtjes ben ik al weer thuis!

Cheers!
Ellen


De familie waar ik logeerde

De klas

Drinks & dinner na school

Reacties

  1. Een ervaring om te koesteren. En voor straks alvast welkom terug thuis!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts