Time flies when you're having fun.

Ik kwam net tot het besef dat het nog maar 3 weken zijn tot ik terug in België ben... Dat wil zeggen dat dit al week 11 is. Amai, dat gaat vooruit!

Deze week ben ik vooral bezig geweest met het maken van taken. Ik had geen les, omdat de andere studenten deze week een hele week stage hadden en ik dat officieel niet moet volgen. Ik kon de tijd echter goed gebruiken. Ik moet 3 taken maken en 1 presentatie voorbereiden. De taken gaan over psychologie, special education en beleid voor vroege schooljaren in België. Een hele boterham.

Voor de taak van special education heb ik gekozen om rond het onderwerp "Down Syndrome" te werken. Dit was één van de dingen die we hebben bekeken in de lessen, plus heb ik het gevoel dat dat ook iets is waar ik van mezelf al wel wat dingen over weet. Ik zal toch nog wel wat research moeten doen, maar dat doe ik volgende week. Deze week heb ik me beperkt tot wat we al gezien hebben in de lessen en hoe ik dit dan in een paper kon gieten. Geeft me ook een goed excuus om "Down the road" the kijken, niet?

Gisteren zijn mama en papa hier aangekomen. Ze blijven tot dinsdag. Dat was toch een moment waar ik naar uit keek. Ik had niet gedacht dat ik het zou zeggen, maar ik mis 'thuis' toch wel! Ik heb er met mijn gastgezin al vaak over gesproken. Het maakt niet uit hoe comfortabel je bent ergens, het is toch niet hetzelfde als thuis. Dat gaat dan vaak over kleine dingen, zoals een plaats voor je jas te hangen of  een eigen plaatsje aan de lavabo, in plaats van je wasgerief op je kamer te houden, ... Die dingen he!

Maar dus, toen mama en papa hier gisteren aankwamen (rond de middag), zijn we naar Henry Street gegaan. De winkelsstraat. Ik weet niet waarom, want ik kon dat ook perfect alleen doen, maar shoppen is toch leuker met meerdere mensen. Mama en ik hebben wel zeker een uur rondgehangen in PENNEYS, dat is de Ierse versie van Primark. Het is ook effectief van hetzelfde bedrijf. Daar zag ik een legerbroek hangen waarvan het model super mooi was. Alleen de kleuren vielen wat tegen.. roze of zwart met flashy geel. Dus hebben we de rest van de namiddag gespendeerd aan het vinden van een legerbroek met dat model maar dan in een normale kleur. Niet gevonden natuurlijk, ik ben veel te kieskeurig!

Daarna gingen we snel ergens iets drinken want we hadden allemaal dorst. Niet veel later hadden we gereserveerd in een tapasrestaurant in het centrum. Ze hadden daar super lekkere tapas en ook echt goede cocktails. Zeker een aanrader als je eens in Dublin bent. Het restaurant heet Salamanca. Ik zal onderaan een foto bijvoegen van het eten, dan kunnen jullie ook watertanden ;-)

Vandaag bezochten we het EPIC museum. Dat gaat over de Ierse emigranten over de hele wereld. Je kreeg daar te zien hoe of waarom Ieren emigreerden naar allerlei verschillende landen. Wist je dat er meer dan 15 miljoen 'Ieren' nog wonen over de rest van de wereld? Verder lieten ze ook enkele bekende mensen zien die afstammen van Ieren of geëmigreerde Ieren waren. Zo is de overovergrootvader van Barack Obama een Ier en stamde ook John F. Kennedy af van Ieren. Het merkwaardigste dat ik nog weet, is dat Beaufort, van de schaal, een Ier was. Leuk om te weten!

We namen dan de Dart (trein) naar Dun Laoghaire, om daar nog wat rond te wandelen. We gingen naar People's Park, waar een marktje aan de gang was. Het was daar wel super druk, dus namen we een andere zijstraat. Daarna gingen we iets drinken in O'Neills en kwam het meisje van mijn gastgezin ook naar daar. We hebben daar een paar uur aan het babbelen geweest, voordat we terug naar het hotel gingen. Daar kon ik nog maar eens genieten van een lekker bad! Als afsluiter van de avond gingen we eten in het beste Chinese restaurant van heel Dublin en omstreken : Sichuan!

Morgen gaan we naar de Dublin Zoo en op dinsdag zijn mama en papa weer weg. Maar dat zijn verhalen voor de volgende blog!

Cheers!
Ellen

Tapas in Salamanca

Aromatic Duck in Sichuan

Reacties

Populaire posts