Happy St Patrick's Day!

Een drukke, ongeplande week! De laatste week voor twee weken vakantie.

Op maandag was het mijn verjaardag. Ik gepakt en gezakt met cupcakes naar het klaslokaal, maar dat was hier niet de gewoonte! Hier krijg je cake voor je verjaardag maar breng je geen cake zelf mee. Dat is de job dat je vrienden moeten doen. Ach ja, ik had niet echt verteld dat het mijn verjaardag was. Maar toch, zijn ze tijdens de middagpauze nog een klein cadeautje gaan halen voor mij. Erg lief!
Ook de familie waar ik woon hadden een cadeautje voor mij gekocht. Daar was ik niet op voorbereid. Leuk!

Maar het was al snel back to reality, want op woensdag had ik mijn eerste examen. Dinsdag nam ik een studiedag. Ook had had ik les, het was voor mij prioriteit om dat examen goed te doen. Aangezien alle andere leerlingen een stapje voor hadden op mij, omdat het over het beleid in Ierland ging gedurende de laatste jaren. Ik spendeerde dan ook een hele dag aan het studeren van data en namen. Met succes, want ik haalde 70%! Jippie!

Donderdag en vrijdag ging ik opnieuw op stage, voor de laatste keer. Lucky me, want het ging natuurlijk over St. Patrick's Day. Ze deden een hele Ierse winkel, met Ierse namen. De kinderen snapten er nog niet veel van, maar het was zeker en vast een moment van puur plezier voor hen! Op vrijdag vertelden ze het verhaal van St. Patrick en hielden ze hun eigen mini-optocht. Alle kinderen waren in het groen gekleed. Shamrocks overal! Ze knutselden kronen om te dragen op St. Patrick's Day en wat waren ze trots!

Op vrijdagavond ging ik met vriendinnen naar een echte Ierse comedyshow. Ik begreep er niet alles van, maar toch genoeg om door te hebben dat Ierse humor een vak apart is. De komiek had geen probleem met het 'uitlachen' van sommige mensen in de zaal en de hele groep deed gewoon mee. Ook de persoon zelf vond het hilarisch. Ik hield me maar braafjes stil, want ik wou niet weten wat ze over mij te zeggen hadden! Gelukkig voor mij zat ik naast een Engelse bachelor party, en als er 1 ding is wat voor hilariteit zorgt in een comedy club, zijn Engelsen. Zij dropen dan ook na de pauze af...

Op zondag was het dan hun St Patrick's Day! We zagen een stukje van de optocht, maar meer dan rare praalwagens en American marching bands, was het niet. De sfeer daarintegen, was wel super. Alle mensen waren goed gezind en liepen verkleed door de straten. Al snel had ik door dat het toeristen waren die zo gekleed rondliepen. Echte Ieren liepen er maar gewoontjes bij. Maar ze dronken wel! Want niet drinken op St. Patrick's Day was "offensive" zoals ze zelf zeiden. Dus dat deden we. Na een avond in de pub gingen we goedgezind naar huis. En zo was Saint Patrick's Day voorbij. Maar de Ieren hadden goed nagedacht, ze hebben een vakantiedag gepland na Saint Patrick's Day, zodat ze kunnen drinken zolang ze willen. Dus vandaag was bank holiday, een rustdag voor iedereen.

De komende weken heb ik geen les, want de anderen hebben stage. Ik kan de tijd goed gebruiken om mijn taken te maken. Jammer genoeg gaan de blogs wel niet meer zo interessant zijn vrees ik... ;-)

Tot volgende week!
Cheers!
Ellen

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts