Relaxing time!

Deze week was een rustige week, een weekje vakantie. Lang geleden dat ik nog écht vakantie heb genomen, zonder veel voor school te moeten werken. Dat heb ik dan ook wel gedaan! Rustig in de zetel chillen, uitstapjes doen met de familie waar ik woon, mijn eigen familie op bezoek. Een goede manier om zen te worden!

De week is alleszins heel rustig begonnen. Ik heb niet al te veel gedaan, wat netflix gekeken en vooral veel geslapen. Het is enorm vermoeiend om 24/24 Engels te praten, dat heb ik zeker en vast ondervonden. Niet dat ik er echt een probleem mee heb, maar toch merk ik dat ik sneller moe ben dan anders.

Omdat ik een weekje vrij was, heb ik veel met de rest van de mensen hier kunnen praten en heb ik tijd gehad om wat quality time met hen te spenderen. Super gezellig! We hebben veel gemeen en ik zat dan ook vaak tot 's nachts met de dochter des huizen te praten over koetjes en kalfjes.

Op vrijdag heb ik voor de hele familie stoofvlees gemaakt. Ik had dit in het begin gezegd dat ik dit zou doen en aangezien ik toch vrij had, was dit de perfecte gelegenheid. Enige moeilijkheid : alle ingrediënten vinden. Gelukkig had ik google translate, want kookingrediënten is niet bepaald mijn dagelijkse woordenschat. Niet alles heb ik kunnen vinden, maar toch veel. Stoofvlees met licht bier is het geworden. Donker bier is niet echt iets dat ze hier overal hebben.. Maar het positieve is, ze vonden het enorm lekker!

Zaterdag dan, een hele dag uitstappen. We gingen eerst ontbijten, full Irish breakfast en daarna naar Bray. Ik kon geen pap meer zeggen na het ontbijt, maar had amper de helft gegeten van wat de rest had. Duidelijk nog niet volledig Iers, ik. Maar toch, heel gezellig. Daarna ging ik richting het centrum, want mijn nonkel en tante kwamen mij bezoeken. We gingen met de Dart (trein) naar Dun Laoghaire gaan om ook de school te zien en daar wat rond te lopen. Dat plan viel in duigen toen we aan het treinstation aankwamen en ze net DAT weekend aan het werken waren aan de sporen. Jippie! Dan maar improviseren. We liepen wat rond in het centrum, maar het was echt super druk. Dit weekend was opnieuw een weekend van de Six Nations en elke pub zat dan ook stampvol. Niet het beste beeld van Dublin, maar ik denk wel dat ze het leuk vonden.

Nadien terug naar Bray, naar een club deze keer, met Savannah, het meisje waarmee ik samenwoon. Het was super leuk en ik was nog maar eens verbaasd van hoe lief Ierse mensen (meisjes dan vooral) zijn. Constant kreeg ik complimenten over mijn haar of mijn make up. Echt leuk!

Vandaag heb ik dan maar een dagje lekker niets gedaan. Mijn batterijen opgeladen voor de komende week. Ik heb er echt super veel zin in want deze week start ik met mijn (vrijwillige) stage. 2 dagen in de week spenderen met kleine kindjes, ik kijk er enorm naar uit! Volgende week meer hierover!

Het is nu al laat, dus ik ga naar bed (ook al ben ik er precies nog maar net uit... :D)
Cheers,
Ellen

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts